vineri, 8 iulie 2011

the american way...

A trecut ceva timp de cand sunt aici, nu prea mult.... nici macar suficient pentru a incepe sa simt ca lunile pe care trebuie sa le petrec aici sunt mai putine. dar timpul care a trecut am incercat sa il umplu cu cat mai multe activitati. Sambata, 1 Iulie, am fost la o petrecrere... undeva intr-un cartier rezidential la o vila cu piscina si toate ingredientele unei linistite vieti americane... mancare buna, bautura buna si la discretie, lume buna si replica serii " -You got in from Romania nine days ago? ...ooo, nice and look whre you ended up..." mi-a spus o americanca la 45 de ani cu care am facut cunostinta acolo.... Intradevar uite unde am ajuns si totusi :) nu vreau sa devin melancolic dar nu ma simteam deloc privilegiat acolo... Drumul pana acolo a durat o ora pe niste sosele ce nu vor fi in romania nici in 50 de ani (pentru cei ce asteapta sa fie gata autostrazile noastre... mai bine mergeti la altii care deja le au!). Duminica am stat acasa iar luni am fost la Jon, prietenul si colegul meu american, unde, dupa ce am lucrat putin pe langa casa, am plecat la plaja pe malul unui lac... acuma trebuie sa spun ca in jurul Resitei sunt 3 lacuri muuult mai frumoase decat acestea dar.... :) chiar daca americanii (cel putin din zona asta) nu au asa lacuri frumoase ca si noi, la ei este curat, este liniste, este odihna... m-am plimbat cu barca, am inotat si m-am jucat... acolo am gasit o lada mare in nisip plina cu mingi si jucarii din care iti alegeai ce vrei, te jucai si le puneai la loc cand ai terminat si toata lumea facea la fel. Am observat ca toata lumea in jurul meu este... linistita. americanii isi lasa copii in apa fara griji pentru ca sunt patru salvamari care supravegheza zona de inot, care este limitata la o mica portiune de plaja pentru a se evita accidentele, americani care isi lasa masinile descuiate in parcare sau cu geamurile lasate fara sa la fie teama de hoti, americani care strang dupa ei atunci cand mamanca sau beau, americani care nu asculta muzica, vorbesc la telefon sau fac gratare langa alti americani sau romani pentru a nu deranja... am ajuns acasa tarziu dupa ce am mai lucrat ceva pe langa casa... am tuns iarba, am spalat masina (nu a mea) si alte chestii marunte. peste tot unde te uiti lumea e linistita, peste tot pe unde te uiti e... altfel. am lasat un minifrigider pe marginea drumului, in fata biroului, pentru a se dezgheta (ca sa nu lase apa in cladire) de vineri pana luni si luni cand am venit la lucru l-am gasit unde l-am lasat. aici cand americanii au ceva de dat pun in fata casei si scriu Free, daca nu, nimeni nu se atinge de lucrurile de pe marginea strazii si sunt o multime aici unde locuiesc eu, biciclete, triciclete, jucarii, ziare si reviste, etc... chiar si eu imi tin bicicleta pe driveway (in lipsa de masina :) ) si sta acolo de o saptamana zi si noapte. am vazut biciclete in fata magazinelor si supermarket-urilor fara sa fie legate... in fine, chair daca ma repet... lucrurile stau altfel aici mult mai altfel mult mai bine.
Restul saptamanii a trecut la munca; este din ce in ce mai bine, incep sa primesc mai multe respunsabilitati si sa fiu apreciat. curand am sa imi iau permisul de conducere si am sa pot sa fiu si mai util locului de munca :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu