luni, 11 iulie 2011

Need for speed

Au trecut.... hmmm 18 zile de cand [nu, nu la aia ma refer... cu toate ca au trecut tot atatea zile :( ]... de cand nu am mai condus. Dar ieri am avut ocazia, de fapt prima data a fost cu o saptamana in urma dar nu am stiut sa plec de pe loc iar americanul a cui era masina nu a aut rabdare sa imi explice, s-a urcat in masina si a condus eu, spre frustrarea mea; aici toate masinile au cutie automata, ceea ce in cel mai simplu mod posibil inseamna ca pedala de frana functioneaza si ca ambreaj. Vi se pare confuz? Macar acum nu va mai mirati ca nu am reusit sa plec de pe loc din prima.... bine nici permisul nu l-am luat din prima acum 10 ani... deci mai am o scuza. OK, ca sa pui in ''drive" o nenorocita de masina cu o cutie automata trebuie sa calci frana... ceea ce pana la urma ieri am aflat singur, deoarece nimeni nu s-a sinchisit sa imi explice. Am condus doua masini :D, o Toyota din '97 si una si una din '06 (Corola), pentru ca nu am permis (sper ca politia nu citeste blogul) am condus doar pana la capatul strazii si inapoi dar am avut un loc mare si frumos sa intorc unde am incercat sa imi dau seama care masina imi place mai mult. Din pacate nu am putut folosi frana de mana deoarece proprietarul masinilor era pe aproape dar pot spune ca cea din '96 avea mai multa personalitate si era mai... cum sa spun... era mai usor de "simtit" decat cea noua care chiar daca era mult mai comoda si sigura te facea sa te simti ca si cum ai conduce un la un joc pe PC decat pe sosea. Urmeaza sa imi iau permisul si sa conduc masinile firmei la care lucrez cateva Honda Odyssey ultimul model, motor V6, 250CP... in caz ca va intrebati lucrez la o organizatie care se ocupa de persoane cu dizabilitati.... mda inca o diferenta fata de Romania, aici serviciile sociale sunt, punct.
Mai departe, traficul... Aici sunt pieton, sau pasager, sau biciclist. Ca si pieton insa a fost ciudat la inceput pentru ca nu exista trotuare (cred ca ala cu bordurile de la noi ar fi crapat de ciuda), dar nevoia de a umbla si explora m-au facut sa ma aventurez si asa. Trebuie sa spun ca in fiecare zi in care merg pe jos aici raman uimit de ce se intapla in jurul meu. Am sa incerc sa explic cat mai bine, aici pietonul e rege... in sensul ca asa este tratat. Exagerez, poate pentru ca nu este rege dar nu exagerez cand spun ca e tratat ca unul. De multe ori am vazut masini care opreau la, nu exagerez, 15-20m de mine atunci cand ma apropiam de intersectie sau trebuia sa ma intersectez cu o masina, nu vorbesc de o trecere de pietoni! De multe ori ma intrebam ce naiba e cu astia si ma opream ca nu intelegeam ce se intampla; nici o masina nu s-a miscat pana nu am ajuns pe cealalta parte a drumului... si a durat ceva vreme pentru ca nu stiam de ce stau aia. Daca traversezi prin loc nepermis masinile opresc la 15-20m de tine si nimeni nu clacsoneaza, daca esti pe marginea drumului, pieton sau biciclist si trece o masina pe langa tine o face pe sensul celalalt, daca nu are loc din cauza traficului din sens opus, se opreste, daca nu are vizibilitate incetineste, daca biciclistul merge pe mijlocul benzii lui (nu al drumului) nu il depaseste ci asteapta sa vada daca vireaza stanga sau se trage pe banda dreapta, daca te apropii de trecerea de pietoni toata lumea opreste, daca o masina opreste in fata lor, americanii, opresc la 10-15m de ea, cu exceptia intersectiilor sau zonelor aglomerate, daca vrei sa iesi dintr-o parcate, benzinarie, etc, primesti imediat prioritate. Nu stiu ce sa spun, la fel ca voi si eu am fost pieton, biciclist si sofer in Romania si voi mai fi...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu